Thursday, January 13, 2011

HAAH LA..SAME WEH..!!!

assalamua'laikum..
entry aku di hari Jumaat yg berbahagia ni pasal 1 kesah lucu (tp masuk akal la)yg aku dapat masa aku ikut satu kem ni kat Kulim Kedah..memang sempoi la...haha..okeyh boleh saya mulakan?

         Al kesah tersebut la satu kesah..kesah orang lamo2. Ada la satu pasangan ni telah melangsungkan perkahwinan..  
tara....!!(sekadar hiasan)
Gembira gila la masa tu kan. Kalau aku melompat-lompat dah atas pelamin tu(terserlah kegatalan)haha. Malangnya, tahun demi tahun melayari bahtera perkahwinan, masa berlalu begitu sahaja tanpa ada cahaya mata buat pasangan tadi. Sedih weh kalau aku. Hari-hari kot mereka berdoa supaya dikurniakan anak yang comel2 macam aku ni ha(minx puji)haha

Tik tok tik tok....masa pun berlalu lagi dan lagi. sudah 8 tahun mereka berusaha. Nah! berita gembira buat pasangan tadi, si isteri dah mengandung 2 bulan. ;))..syukur la sangat2 kan..cukup je 9 bulan 10 hari..meletop la air ketuban 2 hah....ape lagi kelam kabut la si suami ni hah p cari bidan. Lepas 2 kira cincai2 la(malas nak taip), si isteri pun selamat melahirkan anak 2. Bayi yg comel cam aku tadi 2 pon diazankan sebab dia lelaki..hehe.tengah2 dok sedap azan guna irama padang pasir..tetibe...uwekkkkk!!!!keluar sorang lagi!subhanallah!!
alolo cutenya...;))

dah selesai semua 2 kan..Alhamdulillah la..dapat juga cahaya mata dia orang ni. Sungguh Allah Maha Pemurahkan kawan2..??Dua sekali keluar.
tapi timbul lagi satu masalah..hadoyai..Pasangan ni tadi nak bagi nama anaknya mesti sama.tapi mana boleh.nanti kat surat beranak dengan IC sama la 2 kan...jadi pergilah mereka berjumpa dengan seorang pakcik ni yg tinggal kt sebelah umah dorang 2...dah tua dah..dalam 70an.mereka pon tanya pakcik 2.
"Pak cik saya nak isi nama dua orang anak lelaki saya ni sama,tapi pakcik pon tahukan..xboleh.Pakcik tahu x nama apa yang sesuai"?
jawab Pakcik 2,"Apa pulak xboleh.hang bagi satu nama Arshad satu lagi nama arifin.Insyallah sama."
Lelaki 2 dengan muka selamber terima je bulat2 n blah dari situ...ni yang menarik ni...
pas2 kan masa petang 2 kan..si isteri ni nak pegi la bilik air.dia pon suruh suami dy jaga anak tu kejap.
"bang,tolong jaga pen dan cat ne kejap,sayang nak pegi tandas..
nah!!terlintas la kat kepala otak suami ni..PAINT  DAN CAT 2 kan sama..

Ha!!bijak x Pakcik tadi 2..hebatkan..So,kesimpulannya hormatilah yang tua dan sayangilah yg muda Ok!!
(cerita ni dah diubah suai daripada cerita asal mengikut kreativiti aku yg xseberapa kreatif ni ha)

2 comments: