Wednesday, October 26, 2011

hidup ini UJIAn

kalau sebut pasal ujian..semua gelabah kan?hehe..aku la tu..belum lagi kalau ada peperiksaan besar..final exam..mak aih xserupa orang dah jadiknya..buntut ni mcm ada bisul..xboleh nak duduk..hehe..muqaddimah ja ni..hehe

itulah sebut pasal ujian ini...kita ni dalam sebuah masa..perjalanan yang panjang..di alam roh dalam rahim ibu..keluar ke dunia(sekarang) lepas tu alam barzakh...kemudian, padang masyar..seterusnya setelah dihitung amaln..tinggallah selaman2nya kita dlam negeri abadi syurga atau neraka..

hari ini ramai manusia lupa.(aku la tu yg slalu lupa).bahawa hidup ini ujian...dunia ni persinggahan sementara...pejam celik..pejam celik..dah xcelik2 dah...

Allah jadikan makhluk ni pelbagai...ada yang dijadikan watak sedih..ada yang gembira..ada orng kaya..ada orang miskin..macam2 la dipendekkan cerita...tp yang kekal selama2nya..Maha Pencipta!! syurga dan neraka..sebagai ganjaran dan balasan untuk makhluknya..

jadi xsalah kalau kita saling ingat mengingatkan sesama kita kan..?hehe
sedangkan sebatang pen yang kita slalu guna..baju kesayangan kita..wallet yg sllu diguna 2 pon boleh kita lupa..betul x?ini pula, tentang perkara ghaib spt dosa,pahala,syurga,neraka..lagi la slalu lupa...:)

No comments:

Post a Comment